دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 810 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
چکیده محتوای فایل:
مقدمه
محققان سازمان با توجه به علائق گوناگون و ازدیدگاههای مختلف سازمان ها را مورد بررسی و مطالعه قرارداده اند. برخی به مطالعه ساختارهای بوروکراتیک و نتایج آنها برای اعضای سازمان و برخی به مطالعه عوامل مؤثر در ایجاد دگرگونی در بعد و شکل سازمان توجه داشته اند.
گسترش سازمانها یکی ازمکانیزم های جوامع فوق تخصصی است که به وسیله آن، کارهایشان انجام گرفته و دستیابی به اهدافی که در توان افراد است، امکان پذیر می شود.
تعریف سازمان
سازمان عبارت است از مجموعه ای از افراد که برای تحقق اهدافی معین همکاری می کنند.
سازمان یک نهاد اجتماعی است که دارای هدف بوده و سیستمی است که به سبب داشتن یک ساختار آگاهانه، فعالیت های خاصی را انجام می دهد و دارای مرزهای شناخته شده ای است.
ارکان سازمان
سازمان
سازمان های رسمی:
سیستمی از همکاری آگاهانه ، عمدی، هدفداروهماهنگ شده بین افراد می باشد که تحت رهبری خاصی به سوی اهداف مشترک در حرکت می باشند.
سازمانهای غیر رسمی:
انعکاس دهنده تلاش های خودخواسته افراد و گروههای کوچک برای کنترل شرائط می باشد.
ابعادسازمانی
ابعاد سازمانی بیانگر ویژگی های خاص یک سازمان بوده که در دو بعد تقسیم بندی می شوند:
ابعاد ساختاری: این ابعاد به ویژگی های درونی سازمان مربوط می شوند و مبنائی را فراهم می کنند که بر اساس آن می توان ساختار سازمانها را با هم مقایسه کرد. ابعاد ساختاری شامل:
ابعاد محتوائی: این ابعاد معرف کل سازمان و جایگاه آن بوده و بر ابعاد ساختاری تأثیر می گذارند. این ابعاد شامل:
دکارت و بیکن
نظریه ؛ دانش سیستماتیکی است که بشر را قادر به کنترل طبیعت .نماید
فیثاغورث
نظریه ؛ اندیشه ناب ، اندیشه خالص ، تفکر خالص ، تفکر عمیق و ژرفا اندیشی است.
ارسطو
نظریه ؛ یعنی حیات فکری ، جستجوی دانش برای دانش است.
تفاوت فرضیه با تئوری/ نظریه و قانون
تحقیق با مسئله آغاز میشود و محقّق برای حل مسئله یا پاسخـگویی به سؤال، فرضیهای را صورتبندی میکند. هنگامی که واقعیتها جمعآوری شدند و انتظام یافتند، به نظریه تبدیل میشوند. گرچه تفاوت بین فرضیه و نظریه، همیشه روشن نیست، ولی نظریه، دارای دامنه بسط یافته است که با چندین واقعیت سر و کار دارد. به عبارت دیگر تفاوت بین نظریه و فرضیه در میزان کاربرد آن است نه در نوع آن . در صورتی که نظریهها در مقیاس وسیعتری به بوته آزمایش گذاشته شوند و اطلاعات آزمایشی و تجربی، آنها را تأیید کنند و از طریق آنها بتوان رابطه منظمی را پیشبینی کرد، به قانون تبدیل میشود.
تئوری سازمان رشته ای است که ساختار و طراحی سازمان را بررسی می کند.
تئوری سازمان دارای دو جنبه می باشد:
نگاه های مترتب بر تئوری سازمان
مدیریت
مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی دربرنامه ریزی، سازماندهی، و بسیج منابع و امکانات، هدایت وکنترل است که برای دستیابی به هدف های سازمانی و براساس نظام ارزشی مورد قبول، صورت می پذیرد.
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 259 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
بخشی از محتوای فایل:
تحول در اقتصاد جهانی
شدت یافتن رقابت جهانی
توسعه حمل و نقل، اطلاعات و فناوری
افزایش مبادلات بازرگانی
افزایش عدم اطمینان
تقسیم بازار
رشد تنوع طلبی مصرف کنندگان
رشد صنایع کوچک
افزایش مبادلات بازرگانی
رشد درآمدهای ملی
رشد صادرات و واردات کالا و خدمات
رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی
و...
دسته بندی | علوم پزشکی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 305 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
بخشی از محتوای فایل:
اهداف رفتاری:
1-نام بردن انواع روش های آموزشی
2-نام بردن ابزارهای کمک آموزشی
3- شرح تفاوت آموزش و یادگیری
4-شناسایی موانع موجود در یادگیری مددجویان
5-توضیح فرآیند آموزش مددجو
6-طراحی محیط مناسب جهت یادگیری مددجو
7-تدوین طرح درس آموزش به مددجو
8-ارائه چک لیست اثر بخشی آموزش به مددجو
اهمیت تعیین هدف:
هدف از آموزش :ایجاد رفتارهای مثبت در مددجو
تعیین هدف حساس ترین و مشکل ترین بخش برنامه ریزیآموزش است و مهم ترین خاصیت هدف گذاری آشکار نمودن آن چیزیاست که مخفیبوده.
نتیجه تدوین هدف ضعیف:
1-ناتوانی در ایجاد ارتباط با سایر همکاران
2-سردر گمیفرآیند تدریس و یادگیری
نتیجه تدوین هدف آرمانی:
1-تکامل فردی و خانوادگی
2-توانبخشی
3-رضایت و اجازه اقدامات مراقبتی
4-انطباق
موارد قابل طرح و بحث:
1-تعریف آموزش و یادگیری و مقایسه آن
2-اصول پایه یادگیری و آموزش
3-نحوه نیاز سنجی آموزشی برای مددجو و نقش آن در فرآیند یادگیری
4-شیوه های مختلف آموزش و استفاده از ابزارهای کمک آموزشی
5-اصول تهیه طرح درس
6-مستند سازی آموزش های ارائه شده به مددجو
7-نحوه ارزشیابی و کنترل آموزش های انجام شده در مددجویان
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 243 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
فهرست مطالب:
مدیریت فروش
افزایش عاملهای فروش
فوایدی که که نرم افزار های لپ تاب ارائه میکنند
اتوماسیون نیروی فروش
عوامل کلیدی مفقیت سیستم های SFA
حمایت ار نمایند های فروش
مدل های بومی شده روی لپ تاپ فروشنده
مدل های مشترک
سنجه های محلی شده روی پردازنده مرکزی شرکت
پیدایش خدمات مشتری تلفنی
مراکز تلفن
تکنولوژی مرکز تلفن
1- سیستم توزیع تماس اتوماتیک(ACD)
2- سیستم پاسخ صوتی
ادغام و کاربرد تلفن کامپیوتر(CTI)
بخش های دیگر مرکز تلفن
2- نرم افزار تصویر ذهنی
دسته بندی | اندروید |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 747 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
با دانلود این برنامه میتوانید تمامی مسابقات فوتبال جهان را زنده تماشا کنید قابل توجه علاقه مندان فوتبال ساپورت از کلیه شبکه های جهانی