پاورپوینت جنگ نرم مبانی، ابزارها، شگردها و راه‌های مقابله (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-جنگ-نرم-مبانی-ابزارها-شگردها-و-راه‌های-مقابله-(⭐⭐⭐)
پاورپوینت جنگ نرم مبانی، ابزارها، شگردها و راه‌های مقابله (⭐⭐⭐)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .pptx
تعداد صفحات: 90
حجم فایل: 442 کیلوبایت
قیمت: 15000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 90 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
جنگ نرم: مبانی، ابزارها، شگردها و راه‌های مقابله
« و الفتنة اکبر من القتل و لایزالون یُقاتلونکم حتی یَرُدُّوکُم عَنْ دینِکُم إن استطاعُوا » . (بقره/217)
در این آیه مقارنة زیبایی بین فتنه و جنگ دائمی دشمنان دین با دینداران برقرار شده است. این جنگ دائمی بسته به موقعیت‌های زمانی و مکانی و شرایط فرهنگی و علمی شکل و شمایل خاص خود را پیدا می‌کند .
انواع جنگ
جنگ‌ها با توجه به معیارهای مختلف به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند. مثلاً بر اساس توازن قوا، به جنگ عادلانه و غیر عادلانه ، بر اساس مقیاس‌های جغرافیایی به جنگ‌های محلی، منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی ، با توجه به نوع تاکتیک، به منظم (کلاسیک) و نامنظم (چریکی) ؛ بر اساس نوع سلاح به هسته‌ای‌ و غیرهسته‌ای تقسیم می‌شوند.
در یک تقسیم کلی و با توجه به ابزارهای به کار گرفته در جنگ و همچنین هدف اصلی از آن، می‌توان جنگ‌ها را به سه نوع تقسیم کرد: جنگ‌های سخت ( Hard War )، جنگ‌های نیمه‌سخت ( Simi hard war ) و جنگ‌های نرم ( Soft War ) .
انواع جنگ
دوران استعمار
نوع جنگ (دکترین غالب)
اهداف
ابزارها
استعمار کهن (1500-1945)
جنگ سخت
تصرف سرزمین
ادوات نظامی
استعمار نو
(1945-1990)
جنگ نیمه‌سخت
تغییر حاکمان
تحریک مزدوران داخلی
استعمار فرا نو
(1990- )
جنگ نرم
دگرگونی باورها و ارزشها و سبک زندگی
رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری؛ و هر چیزی غیر از ادوات نظامی
تعریف جنگ نرم
پرفسور حمید مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی » در سال 1986 قدرت نرم را به قدرت بر شکل‌دهی و تغییر ایده‌ها و ترجیحات طرف مقابل تعریف کرد.
جوزف نای : قدرت نرم را به «توانایی شکل‌دهی ترجیحات دیگران» تعریف کرد. جوزف نای قدرت سخت را به «قدرت برای اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت برای جذب و اقناع » تعریف می‌کند .
«جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تاثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه‌های دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد»

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.