لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
چالشهای تحقق تجارت الکترونیکی در ایران و راهکارها
مقدمه
در این گفتار در ابتدا مروری بر مفاهیم و مولفه های فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی خواهیم داشت.
سپس به بحث چالشهای توسعه تجارت الکترونیکی در ایران از دیگاه کارشناسان مختلف اشاره می گردد.
در ادامه راهکارهایی برای توسعه تجارت الکترونیکی در ایران در شرایط محدودیتهای موجود ارائه خواهد گشت.
در یایان نیز نظرات حضار در رابطه با اقدامات لازم و پیشنهادی برای توسعه تجارت الکترونیکی جمع آوری خواهد شد.
مؤلفه های اصلی در فنآوری اطلاعات و ارتباطات
- ابزار فنی : شامل ابزارها ، ماشین آلات و تجهیزات و تسهیلات
- نیروی انسانی : شامل مهارت ، تجربه ، خلاقیت و غیره
- ابزار اطلاعاتی : شامل مدارک ، آمارها ، داده ها و اطلاعات
- ابزار سازمانی : شامل سازمانها و نهادهایی برای ادغام مؤثر مؤلفه های قبل از طریق مدیری
تعاریف تجارت الکترونیکی از دیدگاههای مختلف
طی سالهای قبل از 1994 میلادی : تجارت الکترونیکی = مبادله اطلاعات با روشهای الکترونیکی
لیکن ایجاد و توسعه شبکه اینترنت هم در سطح سازمانی ، هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی فرصتهای زیادی برای توسعه و پیشرفت زیر ساختها و کاربردهای تجارت الکترونیکی فراهم آورده است .
هم آوایی شبکه اینترنت و تجارت موجب بروز تغییراتی در تعریف تجارت الکترونیک نیز شده است .
تعاریف گوناگون و متعددی که از تجارت الکترونیک ارائه شده غالبا" به دلیل تفاوت دیدگاهها ،تحلیلها وحتی کاربردهاست .