لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 18 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
سمینار بررسی و ارزیابی نقش حمل و نقل در بازرگانی خارجی
مقدمه
قرن بیست و یک قرن به وقوع پیوستن دگرگونیهای پُرشتاب در علوم و فن آوری و ابزارهای نوین ارتباط است بدیهی است جهانی شدن تجارت مبادلات بین المللی کار ، خدمات و سیاحت مدتهاست که همزمان و همراه است . با این تحولات روند روبه رشد خود را طی می کند صنعت حمل و نقل نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه های مهم مقوله ارتباطات از بخش های زیر بنایی و مهم اقتصاد هر جامعه محسوب می شود .
نقش حمل و نقل در افزایش کارایی تجارت و بازرگان
رقابت در بازارهای بین المللی برای کسب سهم بیشتر در تجارت جهانی روز به روز فشرده تر و پیچیده تر می شود. در این میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان موفق می شوند که با برخورداری از فناوری روز در بخش تولید و بهره گیری از مدیریت علمی بازار بتواند قیمت تمام شده و هزینه های تجاری را برای عرضه محصولی استاندارد کاهش دهند. در این میان رشد کارایی تجاری برای کاهش هزینه ها و تقویت بنیه رقابت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
تجارت حمل ونقل دو پدیده جدا نشدنی هستند خدمات حمل و نقل شرط لازم برای تجارت موفق محسوب می شود و در نیم قرن اخیر روند رشد تجارت جهانی به طور مستمر تداوم یافته و به موازات آن خدمات حمل ونقل نیز بهبود یافته است و نقش مؤثری بر تجارت ایفا می کند .
سالانه نزدیک به 7 میلیارد تُن انواع کالا از طریق حمل ونقل دریایی جابجا می شوند که تقریباً یک سوم آن را نفت خام وفرآورده های نفیت ، بیش از یک سوم را محموله های خشک و فله و مابقی را محموله های خشک غیر فله ایی تشکیل می دهند . سهم حمل ونقل دریایی در تجارت بین المللی کالا ها تقریباً 90 درصد میباشد و بقیه به صورت حمل ونقل زمینی ( جاده ایی و ریلی ) و وهوایی صورت می گیرد و حمل ونقل دریایی نسبت به سیستم های حمل ونقل زمینی وهوایی ارزان تر است .