لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 31 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خدا
1
2
موضوع :
بررسی میزان موفقیت شرکتهای هولدینگ
در اجرای فرآیند مدیریت استراتژیک و راهکارهای بهبود
( موردکاوی: یکی از بزرگترین سازمانهای هولدینگ توسعه ای کشور )
اهمیت اجرای تحقیق
موفقیت در دنیای کسب و کار امروز، از طریق مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک و اجرای اثربخش این برنامه ها امکانپذیر است. اما در این میان شرکتهایی وجود دارند که علی رغم تدوین و اجرای استراتژی های معین شده، نتوانستهاند به نتایج مورد نظر دسترسی پیدا کنند و به عبارت دیگر، در کسب نتایج استراتژیک مورد نظر خود با شکست مواجه شدهاند. آمارها نشان می دهد 90 درصد شرکت های بزرگ دنیا در دستیابی به اهداف استراتژیک خود ناکام مانده اند، که از این میان 30 درصد در مرحله تدوین و 70 درصد در مرحله اجرا ناموفق بودهاند. بنابراین مطالعه عوامل عدم موفقیت و راهکارهای پیشگیری و رفع آنها، امری مهم در جهت دستیابی به اهداف تدوین شده و پیاده سازی استراتژی های برنامهریزی شده می باشد.
3
موفقیت شرکتهائی که خود زیر مجموعه یک شرکت هولدینگ هستند از یک سو تا حد زیادی بستگی به نظام های مدیریتی شرکت تخصصی مادر در هدایت، حمایت و نظارت بر شرکتهای زیر مجموعه دارد. از سوی دیگر موفقیت شرکتها به توان مدیریت برای ایجاد مشارکت و همسو سازی تلاش همه کارکنان در جهت اهداف استراتژیک و برنامه های آنها وابسته است. علاوه بر آن فضای کسب و کار حاکم بر کشور نیز تاثیر بسزائی بر عملکرد شرکتها دارد. در این نوشتار خلاصه ای از یافته های این تحقیق در خصوص دلایل عدم موفقیت در دستیابی به اهداف استراتژیک شرکتهای مورد مطالعه ارائه می شود. این دلایل در دو دسته کلی شامل: 1- علل وابسته به عملکرد هولدینگ و شرکتهای تابعه، 2- علل وابسته به محدودیتهای فضای کسب و کار در کشور می باشد.
4
برخی از تحقیقات انجام شده
مرتبط با موضوع این تحقیق
5