لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 21 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معیارهای ارزیابی دانش پژوهی آموزشی
در صورتی که بخواهیم مفهوم بسط یافته دانش پژوهی را در حیات آکادمیک مؤسسات آموزشی وارد کنیم لازم است بتوانیم با معیارهای مشخص و ثابتی اشکال مختلف آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.
ضرورت ارزیابی دانش پژوهی
Simpson DE, Fincher RM. Making a case for the teaching scholar. Acad Med 1999;74: 1296–9.
دانش پژوهی ( scholarship )
دانشمند با استفاده از توان مندی های ذهنی خود عرصه های دانش را به صورت خلاقانه ( creative )، آگاهانه ( informed )، و منظم ( disciplined ) به پیش می برد و یا آن را دچار دگرگونی و تغییر می نماید.
Roberts & Hansen
نماد فعالیت های دانش پژوهی به طور ویژه تولید محصولی است که به صورت گسترده در اختیار سایرین قرار داده می شود و مورد نقد و ارزیابی قرار می گیرد.
ویژگی بارز فعالیت های دانش پژوهی، ارائه آن به سایرین است.
برای آن که فعالیتی به عنوان دانش پژوهی در نظر گرفته شود لازم است که با دیگران در میان گذاشته شود و توسط آن ها مورد نقد قرار گیرد.
دانش پژوهی ( scholarship )
معیار های ارزیابی دانش پژوهی
شش معیار زیر در ارزیابی تمام اشکال دانش پژوهی مورد استفاده قرار می گیرند:
دارا بودن اهداف مشخص
کسب آمادگی کافی
استفاده از روش مندی مناسب
نتایج قابل توجه
ارائه مؤثر
بازبینی نقادانه
Glassick et al. Scholarship Assessed: Evaluation of the Professoriate. San Francisco, CA: Jossey–Bass; 1997