لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 29 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
بازار در تمدن های مختلف
بازار
واژه بازار
بازار به عنوان پیکره اصلی که از مرکز آغاز شده و در جهات اصلی گسترش می یابد به دو شکل زیر تقسیم می شود:
کوی وراسته هایی که در دو سوی آن دکه هایی ساخته می شده و توسط سقف به هم متصل می شدند.
میدان گاه هایی که به صورت محل تجمع و خرید و فروش بوده است.
بازار ذاتأ پیکره ای خطی با گسترش طولی است که سلسله مراتب فضاهای شهری،گذرها،بازارچه ها و میدان ها را در بر می گیرد.
سه نوع فعالیت در بازارها صورت می گیرد:
کاربری ها و فعالیت های مختلفی نظیرفعالیت های اقتصادی،مذهبی،حمام و ....
مکان عبوری برای ارتباط واحد های خدماتی ،تولیدی و بازرگانی.
مکانی برای گردهمایی و تجمع گروه های مردم.
بازار از سه منظر اقتصادی،اجتماعی و کالبدی:
منظر اقتصادی:
محل معین برای خرید و فروش جهت انجام مبادلات در زمان واحد و با قیمت مناسب یا به عبارت دیگرمحل عرضه و تقاضا.
منظر اجتماعی:
بازار وسیعترین فضای تجمع و تعامل ساکنان یک شهر بوده است همچنین با در برداشتن عناصر مذهبی و سیاسی در کنار خود به یک مرکز مهم شهر تبدیل شده است.
منظر کالبدی:
بازار از لحاظ ریخت شناسی به دو دسته تقسیم می شود:
بازارهای از پیش طراحی شده.
بازارهای خودرو.