لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 40 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
موضوع پروژه :
تشخیص هویت بر اساس اثر انگشت
فهرست : مقدمه درباره فناوری بیومتریک تعاریف اولیه مزایای کاربری انواع بیومتریک ها تکنولوژی اثر انگشت ) نگاه اجمالی) اثر انگشت هک کردن سیستم اسکن اثر انگشت انواع روشهای ثبت اثر انگشت انواع روشهای تشخیص اثر انگشت تشخیص هویت از روی اثر انگشت در بیومتریک با نرم افزار نتیجه
مقدمه :
کلمه بیومتریک از کلمه یونانی بیو به معنای زندگی و کلمه متریک به معنای اندازه گیری تشکیل شده است .
همه ما می دانیم که ما برای شناسایی همدیگر از یک سری ویژگی هایی استفاده می کنیم که برای هر شخص به طور انحصاری است و از شخصی به شخص دیگر فرق می کند که از آن جمله می توان به صورت و گفتار و طرز راه رفتن می توان اشاره کرد.
درباره فناوری بیومتریک
) تشخیص هویت Identification)
فرایند نسبت دادن یک شناسه به یک فرد خاص است مثل نام.
بطور مثال هویت هر دانش آموز در مدرسه با نام و نام خانوادگی او تشخیص داده می شود یا به بیان ساده تر هر کس را با نام و نام خانوادگی او می شناسد .
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 13 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بسم الله الرحمن الرحیم
تربیت دینی
سورپریز، برای شببیداران!
در حالات مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطا (از علمای بزرگ نجف در قرن سیزدهم هجری) آمده است: در یکی از شبها که برای تهجّد برخاست، فرزند جوانش را از خواب، بیدار کرد و فرمود: «برخیز به حرم مطهّر مشرّف شویم و آن جا نماز بخوانیم». فرزند جوان که برخاستن از خواب در آن ساعت شب برایش دشوار بود، عذر خواست و گفت: «من فعلاً مهیا نیستم، شما منتظر من نباشید؛ بعداً مشرّف میشوم». آقا فرمود: «نه! من این جا ایستادهام. برخیز و مهیا شو تا با هم برویم».
آقازاده به ناچار از جا برخاست و وضو ساخت و با هم به راه افتادند.
کنار در صحن مطهر که رسیدند، مرد فقیری را دیدند که نشسته و دست نیاز به طرف مردم، دراز کرده است. آن عالم بزرگوار ایستاد و به فرزندش فرمود: «این شخص در این وقت شب، برای چه این جا نشسته است؟». فرزند گفت: «برای تکدّی از مردم». فرمود: «چه مقدار ممکن است از رهگذران، نصیب او گردد؟». فرزند گفت: «احتمالاً یک قَران!». مرحوم کاشف الغطا فرمود: «فرزندم! درست فکر کن و ببین این آدم، برای مبلغ بسیار اندک و کمارزش دنیا (و آن هم محتمل)، در این وقت شب، از خواب و آسایش خود دست برداشته و در این گوشه نشسته و دست تذلّل به سوی مردم، دراز کرده است! ایا تو به اندازه این شخص، به وعدههای خدا درباره شبخیزان و متهجّدان، اعتماد نداری که فرموده است: فَلا تَعلمُ نَفسٌ ما اُخفی لَهُم مِن قُرَّةِ اَعین [؛ یعنی: هیچ کس نمیداند که خداوند برای شببیداران، چه چشمروشنیهایی پنهان داشته است (سوره سجده، ایه 17)]».
گفتهاند که آن فرزند جوان، از شنیدن این گفتار پدرِ زندهدل، چنان تکان خورد و تنبّه یافت که تا آخر عمر، از شرف سعادت بیداری آخر شب، برخوردار بود و نماز شبش ترک نشد.
پاسداشت کلام خدا
از یکی از علما نقل شده است که میگفت: با عدّهای برای حجّ به مکّه مشرّف شدیم. در مدینه، یک نفر از ما درگذشت. پس از دفن وی، مجلس ترحیمی تشکیل دادیم و یکی از قاریان اهل سنّت را برای خواندن قرآن، به مجلس دعوت کردیم. قاری آمد و نشست؛ امّا قرآن نمیخواند. به او گفتیم بخوان. گفت: «شما مشغول حرف زدن هستید و تا ساکت نشوید، قرآن نمیخوانم».
همه ساکت شدیم. دوباره گفت: «طرز نشستن شما متناسب با مجلس قرآن نیست». همه دوزانو نشستیم که دوباره گفت: «هنوز مجلس برای قرائت قرآن مهیا نیست؛ زیرا در دست بعضی چای و سیگار مشاهده میشود». چای و سیگار را که کنار گذاشتیم، قاری، ایهای از قرآن را تلاوت کرد و مجلس را ترک کرد. ایهای که تلاوت کرد، این بود: «و اذا قُریء القُرآن فَاستمعوا لَه و اَنصتوا؛ هنگامی که قرآن خوانده میشود، بدان گوش فرا دهید و ساکت باشید» (سوره اعراف، ایه 204).
خاطره مکتب
علّامه حسنزاده آملی، از دوران کودکی خود، زمانی که در مکتب، قرآن آموخته است، خاطره شیرینی دارد. ایشان میگوید: روزی یکی از ملّاباجیها، مطلبی را به ما یاد داد. من با یک وجد و نشاط خاصّی به خانه آمدم و از بزرگان خانه پرسیدم: شما میتوانید بگویید یک شتر در میان دو خدا یعنی چه؟ آنها جوابی نداشتند. بعد من برایشان توضیح دادم که در ایه: «فقال لهم رسولُ الله ناقَةَ الله و سُقیاها»، ناقه به معنای «شتر» است که بین دو «الله» قرار گرفته است. آنها خیلی احساس شگفتی کردند و گفتند: از کجا میدانی؟ گفتم: ملّاباجی به ما یاد داده است!
همدم تنهایی
علّامه محمّد اقبال لاهوری، زمانی که در زادگاهش شهر سیالکوت، درس میخواند، هر روز، هنگام صبح، قرآن تلاوت میکرد. پدر او وقتی از انجام دادن وظایف روزمرّه، فارغ میشد، میآمد و اقبال را میدید. یک روز صبح زود، نزد او آمد و گفت: «وقتی فرصت یافتم، به تو یک راز را خواهم گفت». سرانجام پس از مدّتی، به اصرار اقبال، آن راز را آشکار کرد. او با مهربانی گفت: «پسرم! آن رازی که میخواستم عیان کنم، این بود که وقتی قرآن تلاوت میکنی، فکر تو این باشد که قرآن بر تو نازل شده است و اکنون الله با تو همکلام است».
اقبال در اشعارش به این واقعه، اشاره کرده است. ترجمه شعر اُردوی او چنین است: «تا وقتی که قرآن بر وجدان تو نازل نشود، نه [فخر الدّین] رازی میتواند مشکل تو را حل کند و نه [زَمَخشَری،] صاحب تفسیر کشّاف».
اقبال در نامه مورّخ دوم مارس 1917م، مینویسد: «در محیط شلوغ و پر از ازدحام لاهور به سر میبرم؛ امّا در حقیقت، تنها هستم. هر وقت از کارهای ضروری فراغت پیدا میکنم، به تلاوت قرآن میپردازم و در عالم خیال، اوضاع صدر اسلام را در نظر، مجسّم میکنم. با خودم میاندیشم که وقتی خیال آن عصر، این قدر شیرین و روحافزاست، پس خود آن دوره چه قدر خوب بوده است!».
اقبال در 1937م، در لاهور در گذشت.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 18 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
تربیت اسلامى (روش پاداش و تنبیه)
معنى لغوى تشویق(پاداش)وتنبیه
تشویق به معناىبرانگیختن-به شوق آوردن-راغب ساختن وشایق کردن است.
تنبیه به معناى بیدار کردن-آگاه کردن-هوشیار ساختن وادب کردن است.
معروفترین قانونى که اسلام بدان دعوت نموده است تا در جهت تعلیم و تربیت بهره بردارى کند قانون تشویق است.
روش تشویق یکى از روشهاى تربیتى از دیدگاه امام على(ع)
امام على(ع)درباره نقش پاداش وکیفر الهی در تربیت آدمى میفرماید:
ناخداىسبحان پاداش را بر طاعت و کیفر را بر معصیت
خود قرار داده است تا بندگانش را از عذاب خویش باز
دارد و به سوى بهشت روانه سازد.
نهج البلاغه حکمت 368
اصل تشویق و تنبیه به عنوان امرى مسلم در تربیت اسلامى
بهشت و جهنم- انذار و تبشیرپیامبران-آیه هاى مربوط به پاداش و کیفر-وعده هاى شوق انگیز و خوفناک و...همه جلوه هایى از تشویق و تنبیه هستند.
خداوند در قرآن مجید(سوره بقره)میفرماید:اى پیامبر به کسانى که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند بشارت ده که جایگاه آنان در قیامت باغستانهایى است که نهرهاى آب در آن جاریست.
نظریاتى در مورد تنبیه وتشویق
افلاطون/تنبیه را وسیله اى براى بیدار کردن و تربیت میداند نه انتقام جوِیى.
کانت/پاداش از فرد موجودی تابع میسازد.
اسکینر/معتقد است که در انسانها یک استعداد ارثى وجود دارد که طبق آن افراد نسبت به کسانى که با آنها رفتار محبت آمیز دارند با محبت رفتارى میکنند و نسبت به کسانى که با انها رفتار خصمانه دارند با پرخاشگرى رفتارمیکنند.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 21 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
تئوری احتمال و کاربردآن
3
جلسه سوم
مقدمه
تعریف یک متغیر تصادفی
متغیرهای تصادفی گسسته، پیوسته و آمیخته
توزیعهای احتمال گسسته
توابع توزیع جمعی
توابع توزیع جمعی گسسته
توزیعهای احتمال پیوسته
توابع توزیع جمعی پیوسته
توزیعهای احتمال آمیخته
متغیرهای تصادفی چندبعدی
4
جلسه سوم
مقدمه
نتیجه برخی از پدیده ها تصادفی زیر مجموعه اعداد حقیقی است.
زمان رسیدن مشتری به یک فروشگاه
عمر انسان
...
در مواردی که نتایج عددی نیستند علاقه مند به نتایج عددی هستیم
تعداد شیرها در سه بار پرتاب سکه
5
جلسه سوم
تعریف یک متغیر تصادفی
آزمایشی با فضای نمونه S را در نظر بگیرید. اگر به هر نقطه مانند e موجود در S عددی حقیقی مانند X(e) نسبت دهیم رابطه ای بین S و R تعریف می گردد که به آن متغیر تصادفی گویند.
هر متغیر تصادفی تابعی با دامنه S و بردی زیرمجموعه R است.
مثال 1: در آزمایش مربوط به پرتاب یک سکه اگر X تعداد شیرها را نشان دهد آنگاه داریم:
X(H H H)=3 ، X(H H T)=2 , …
مثال 2: مقادیر متغیر تصادفی Y که تعداد توپهای قرمز در انتخاب 2 توپ بدون جایگذاری از ظرفی شامل 4 توپ قرمز و 3 توپ سیاه است به شرح زیر می باشد:
Y(RR)=2 ، Y(RB)=1 ، Y(BR)=1 و Y(BB)=0
مثال 4: در مثال 1 احتمال مربوط به هر یک از مقادیر متغیر تصادفی X عبارتند از:
P(X=1)=P{TTH,THT,HTT)=3/8, P(X=0)=P{TTT)=1/8, P(X=2)=P{THH,HTH,HHT)=3/8, P(X=3)=P{HHH}=1/8
مثال 6: احتمال شیر آمدن در پرتاب یک سکه برابر p است سکه را آنقدر پرتاب می کنیم تا یا به شیر برسیم یا n بار پرتاب کرده باشیم اگر X متغیر تصادفی تعداد دفعات پرتاب سکه باشد آنگاه داریم:
P(X=1)=P{H}=p
P(X=2)=P{T,H}=(1-p)p
P(X=n-1)=P{T,T,T,..,T,H}=(1-p) n p
P(X=n)=P{T,T,T, … ,T} یا P{T,T,T, … ,T,H}=(1-p) n +(1-p) n-1 p=(1-p) n-1
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 74 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
اصول آزمایشهای غیر مخرب و زمینه بکارگیری آنها در صنایع
مقدمه :
در این کارگاه ابتدا روشهای ساخت مصنوعات فلزی و عیوب مرتبط با آنها به طور اختصار توضیح داده می شود .سپس اصول آزمایشهای غیر مخرب متداول نظیر بازرسی چشمی ، مایعات نافذ ، ذرات مغناطیسی ، جریانهای گردابی ، رادیو گرافی صنعتی و آزمایش التراسونیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته ، مزایا و محدودیتهای کاربری هر روش ارائه شده است . در پایان روشهای غیر مخرب غیر متداول توضیح داده شده و به اهمیت NDT و جایگاه آن در صنعت و استانداردهای مربوطه اشاره شده است .
Manufacturing processes
Casting
Rolling
Forging
Welding
Extrusion
Drawing
Powder metallurgy
Casting processes:
Sand casting
Permanent mould casting
Die casting Hot chamber die casting
Cold chamber die casting
Centrifugal casting
Investment casting
Shell mould casting
Continuous casting
Casting Defects
Porosity
Blowholes
Piping
Inclusion
Sponginess shrinkage
Filamentary shrinkage
Hot tear
Cracks
Cold shuts
Unfused chaplet
Misplaced core
Segregation