لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
تاریخچه کاراته
قدمت ورزشهای رزمی به 5 هزار سال پیش میرسد میگویند 50 قرن پیش یک شاهزاده هندی که ضرورت دفاع شخصی سلاطین و فرمانروایان را درک کرده بود. روش ابتدایی مبارزه با دست خالی را از خود ابداع کرد. وی در این روش و کار انجام داد: یکی آنکه مطالعاتی بر روی حرکات حیوانات کرد و دیگری هر چه هنر دفاع و حمله میدانست جمعآوری نمود و با هم ادغام کرد و روش جهیدن و پرش انسان و حیوان را در هم آمیخت. وی برای اینکه این مسائل را از قوه به فعل درآورد به آزمایشهایی روی مفاصل و اندامهای انسان پرداخت. وی سعی داشت با فرو کردن سوزن در نقاط مختلف بدن مناطق حساس و غیرحساس بدن را بشناسد و همچنین نقاط ضعف و قوت را بدست آورد. در این آزمایش او، بسیاری از اسیران و غلامان کشته شدند.
اگر جنبه روحی کاراته در نظر گرفته نشود جنبه جسمی آن بدون معنی و مخرب خواهد بود. همانطوری که میدانید منشاء کاراته از شرق آسیا است که دامنة آن به غرب و سپس به اروپا کشیده شد. کاراته امروزی تا حدود زیادی نتیجه زحمات استاد بزرگ (فونا کوشی گی چین) است. این شخص در هنر امروزی کاراته نقش و تأثیر مهمی داشته است. (گی چین) دارای جثهای کوچک بود و تعالیمش را زیر نظر استاد (اتیوزو) تکمیل نمود و با توجه به موقعیتهای جغرافیایی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و استعدادی مختلف پیشرفتهای زیادی نمود و به سرعت در سراسر جهان به عنوان بهترین وسیلة دفاعی شناخته شد. برخی کاراته را تنها تکنیکی برای مبارزه میدانند کاراته واقعی راهی است برای زندگی کردن، راهی که انسان را قادر میسازد تا به قدرت روحی و جسمی خود پی ببرد. اگر جنبة روحی کاراته در نظر گرفته نشود، جنبه جسمی آن بدون معنی و مخرب خواهد بود. در مورد سبکهای مختلف کاراته باید بگوییم که اصولا تمامی سبکهای متنوع در کاراته دارای یک ریشه واحد بوده و هدف همة آنها سالمسازی جسم و روح است. تفاوت روشهای متنوع کاراته (از نظر تمرینی و تکنیکی) اثر چندانی در هدف نهایی که تقویت روح و شخصیت انسانی است ندارد.
2
ناهنجاریهای ناشی از ورزش کاراته
نامتوازن بودن شانهها (اسکولیوز) لوردوز گردنی و پهن بودن کف پا از جمله ناهنجاریهای موجود در کاراته است.
این ناهنجاریها جزو اختلالات کارکردی است. اختلالات کارکردی اختلالاتی است که فقط روی بافتهای نرم مثل عضلات و رباطها اثر میگذارد که به وسیله حرکات اصلاحی قابل پیشگیری و درمان است. یکی از ناهنجاریها اسکولیوز است این ناهنجاری بیشتر بر اثر کار کشیدن بخشی از بدن ایجاد میشود بخصوص شانهها که با کار کردن روی قسمت دیگر آن میتوان تقارن آن را حفظ کرد. از دیگر علل آن کف پا است که به دلیل برهنه بودن پای کاراته کا «هنگام تماس» مستقیم با زمین ایجاد میشود. به دلیل اینکه تمام وزن بدن روی سینه و پنجه پا است و باعث پهن شدن کف پا میشود با حذف کردن حرکات غلط و یادگیری صحیح و افراد میتوان از این گونه ناهنجاریها جلوگیری کرد.
«مشاهده» بهترین، آسانترین و راحتترین روش تشخیص ایجاد ناهنجاری در افراد ورزشکار و غیرورزشکار است که تشخیص این ناهنجاری از روی لباس فرد ورزشکار ممکن نیست مشاهده میتواند به تشخیص ناهنجاری بدن کاراته کا کمک و آن را رفع نماید، زیرا پیشروی این ناهنجاریها مشکلاتی را برای فرد ورزشکار ایجاد میکند.
انحنای ستون فقرات به طرفین (اسکولیوز)
انحنای ستون فقرات را به طرفین، اسکولیوز گویند. در این ناهنجاری ابتدا ستون فقرات به شکل کمان باز تغییر شکل میدهد و در صورتی که اقدامات پیشگیرانه کنندة ارتوپدی انجام نگیرد ستون فقرات برای ایجاد تعادل کم کم به شکل S لاتین درخواهد آمد.
علایم
3
ستون فقرات اکثر افراد تا حدودی انحراف دارد. با نگاهی گذرا آن هم از روی لباس نمیتوان متوجه این انحراف شد. در نوع پیشرفتة این ناراحتی تغییراتی در سایر اعضای بدن از جمله شانه و لگن و طرز راه رفتن ایجاد میشود. معمولا شانهها از راستای افقی خارج و لگن به یک سمت متمایل میشود و راه رفتن فرد ریتم طبیعی خود را از دست میدهد و چنانچه از پشت به تیرة مهرهها نگاه کنیم انحراف مهرهها به جانب به خوبی قابل رویت است بعضا در این افراد گودی فاصلة کمری نیز افزایش مییابد.
انحراف ستون فقرات به طرفین (اسکولیوز)
برای شناخت دقیقتر این ناهنجاری از یک خط شاقولی استفاده میشود، به این ترتیب که شاقولی از وسط مهرة گردنی (وسط گردن) آویزان میکنیم. خط شاقولی در وضعیت طبیعی باید از بین دو کفل بگذرد. فاصلة این خط از موقعیت طبیعی نشان دهندة انحنای ستون فقرات است. در برخی موارد اسکولیوز را به وسیلة خط شاقولی نمیتوان تشخیص داد. در این گونه موارد اسکولیوز ایجاد شده است، بدون اینکه حالت طبیعی ستون فقرات به هم خورده باشد. در این حالت دو انحنا در بالا و پایین ستون وجود دارد که همدیگر را خنثی میکنند و گاهی نیز انحنای اصلی اسکولیوز با دو انحنای جبرانی که معمولا در نواحی فوقانی و تحتانی ایجاد میگردد خنثی میشود.
اسکولیوز را میتوان از علایم عدم تقارن سه گوش بین بازو، تنه و کفلها، بلند شانهها، نوک تفها و چین ناحیة خلفی لگن تشخیص داد. همچنین وقتی فرد از ناحیة کمر به جلو خم میشود در کتفها وضعیت ناهنجاری دیده میشود.
4
عوامل
کوتاه بودن طول یکی از پاها در اثر عوامل مختلف، عادت در حمل وسایل توسط یک دست در مدت طولانی و بد قرار گرفتن وضعیت بدن از عوامل ایجاد این ناهنجاری است. عوامل فوق اکثرا ناهنجاری برگشتپذیر و یا سطحی را در بدن به وجود میآورند که با نقص عضو همراه نیست و میتوان به راحتی آن را اصلاح کرد. در این ناهنجاری فرد میتواند با ارادة قبلی بدن خود را در وضعیت طبیعی نگه دارد. نوع دیگر ناهنجاری پیشرفتهتر است که اسکولیز ساختاری نامیده شده است و میتوان از آن به عنوان یک بیماری نام برد. این نوع از اسکولیوز عمدتا در اثر تومور مهرهها، عیب استخوانی و یا ناهنجار بودن شکل مهرهها در بدن ایجاد میشود. اسکولیوز در این سطح موروثی وادرزادی نیز هست.
البته اسکولیوز در حدود 6 سالگی در دختران و پسرها به علت ضعف عضلات شکم قوس کمری مقداری افزایش مییابد. همچنین گفته شده که این بیماری در دختران نسبت به پسران تا میزان 85 درصد شایعتر است.
به علاوه، تحقیقات نشان داده است که این ناهنجاری در 5% کل بچهها وجود دارد و مشکل شایعتر آن در میان ورزشکارانی که تمرینهای را به صورت غیرمتقارن انجام میدهند، مثل تنیس بازان و پرتابکنندگان نیزه. معمولا در ورزشکاران پرتاب نیزه که بیش از هشت سال تمرین فعال داشتهاند احتمال وقوع این عارضه زیاد است. البته علت را باید در ماهیت ورزش پرتاب نیزه جستجو کرد، چرا که در اجرای این ورزش بخشی از بدن (قسمت دست پرتاب کننده) درگیر فعالیت و کار مداوم و شدید است در شرایطی که بخش دیگر بدن به آن میزان درگیر فعالیت نمیشود، این طریقة تمرین باعث رشد بیشتر عضلات بالایی کمر در قسمت بازوی پرتاب در مقایسه با سایر قسمتها میشود.
نوع دیگر بر اثر آغوش گرفتن اطفال در آنها ایجاد میشود. آغوش گرفتن اطفال با یک دست و در یک سمت بدن باعث ایجاد انحنای جانبی در ستون مهرههای کودک میشود.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 29 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
تاریخچه فیزیک
ما قبل تاریخ: همانطور که پیشینیان از روی تجربه و آزمایش بهخواص باطنی تعدادی از اجسام پی برده و از ترکیب مواد به وسایل مختلف (تشویه، نکلیس، تقطیر و ...) مواد شیمیایی به دست آورده و برای علمای شیمی جدید مایه ای درست کرده اند، همینطور هم تحقیق در خواص فیزیکی اجسام از مسایل تازه نیست و از قدیم الایام انسان در صدد کشف آنها بوده و فیزیک جدید در حقیقت مولود توجهات و تحقیقات پیشینیان می باشد. مثلاً تالس که از قدیمی ترین حکمای سبعه است و در شش قرن قبل از میلاد می زیسته ثابت کرد که از مالش کهربا خاصیتی در آن ظاهر می شود که اجسام سبک را جذب می کند.
همچنین فیثاغورث ریاضیدان و حکیم معروف یونانی به همراه شاگردانش به پاره ای مسائل و قضایای صوت پی برده بودند. ارسطو نیز در چهار قرن قبل از میلاد تئوری های دقیقی در باب کائنات الجو (قوس و قزح، هاله های قمری و شمسی، شفق شمالی و شبنم) استخراج کرده است. ارشمیدس در سه قرن قبل از میلاد آتی از قبیل جرثقیل، منجنیق، میزان الغلظه و پیچ ارشمیدس را اختراع نمود. قانونی را که ارشمیدس موفق به کشف آن گردید از این قرار است: بر کلیه اجسام مرتمسه در سیال (مایعات و گازها) فشاری از زیر به رو وارد می آید که مقدار آن مساوی است با وزن سیال تغییر مکان یافته. بطلمیوس نیز منجم و ریاضیدان یونانی قرن دوم میلادی تحقیقات عمیقی راجع به نور کرده است. پس از بطلمیوس تحقیقات فیزیکی تا قرن سیزدهم متوقف شد و فقط عده ای از قبیل جابر و محمد بن موسی در این رشته زحماتی کشیدند و اطلاعات قابل توجهی کسب کردند
1
تاریخچه فیزیک
ما قبل تاریخ: همانطور که پیشینیان از روی تجربه و آزمایش بهخواص باطنی تعدادی از اجسام پی برده و از ترکیب مواد به وسایل مختلف (تشویه، نکلیس، تقطیر و ...) مواد شیمیایی به دست آورده و برای علمای شیمی جدید مایه ای درست کرده اند، همینطور هم تحقیق در خواص فیزیکی اجسام از مسایل تازه نیست و از قدیم الایام انسان در صدد کشف آنها بوده و فیزیک جدید در حقیقت مولود توجهات و تحقیقات پیشینیان می باشد. مثلاً تالس که از قدیمی ترین حکمای سبعه است و در شش قرن قبل از میلاد می زیسته ثابت کرد که از مالش کهربا خاصیتی در آن ظاهر می شود که اجسام سبک را جذب می کند.
همچنین فیثاغورث ریاضیدان و حکیم معروف یونانی به همراه شاگردانش به پاره ای مسائل و قضایای صوت پی برده بودند. ارسطو نیز در چهار قرن قبل از میلاد تئوری های دقیقی در باب کائنات الجو (قوس و قزح، هاله های قمری و شمسی، شفق شمالی و شبنم) استخراج کرده است. ارشمیدس در سه قرن قبل از میلاد آتی از قبیل جرثقیل، منجنیق، میزان الغلظه و پیچ ارشمیدس را اختراع نمود. قانونی را که ارشمیدس موفق به کشف آن گردید از این قرار است: بر کلیه اجسام مرتمسه در سیال (مایعات و گازها) فشاری از زیر به رو وارد می آید که مقدار آن مساوی است با وزن سیال تغییر مکان یافته. بطلمیوس نیز منجم و ریاضیدان یونانی قرن دوم میلادی تحقیقات عمیقی راجع به نور کرده است. پس از بطلمیوس تحقیقات فیزیکی تا قرن سیزدهم متوقف شد و فقط عده ای از قبیل جابر و محمد بن موسی در این رشته زحماتی کشیدند و اطلاعات قابل توجهی کسب کردند
1
تاریخچه فیزیک
ما قبل تاریخ: همانطور که پیشینیان از روی تجربه و آزمایش بهخواص باطنی تعدادی از اجسام پی برده و از ترکیب مواد به وسایل مختلف (تشویه، نکلیس، تقطیر و ...) مواد شیمیایی به دست آورده و برای علمای شیمی جدید مایه ای درست کرده اند، همینطور هم تحقیق در خواص فیزیکی اجسام از مسایل تازه نیست و از قدیم الایام انسان در صدد کشف آنها بوده و فیزیک جدید در حقیقت مولود توجهات و تحقیقات پیشینیان می باشد. مثلاً تالس که از قدیمی ترین حکمای سبعه است و در شش قرن قبل از میلاد می زیسته ثابت کرد که از مالش کهربا خاصیتی در آن ظاهر می شود که اجسام سبک را جذب می کند.
همچنین فیثاغورث ریاضیدان و حکیم معروف یونانی به همراه شاگردانش به پاره ای مسائل و قضایای صوت پی برده بودند. ارسطو نیز در چهار قرن قبل از میلاد تئوری های دقیقی در باب کائنات الجو (قوس و قزح، هاله های قمری و شمسی، شفق شمالی و شبنم) استخراج کرده است. ارشمیدس در سه قرن قبل از میلاد آتی از قبیل جرثقیل، منجنیق، میزان الغلظه و پیچ ارشمیدس را اختراع نمود. قانونی را که ارشمیدس موفق به کشف آن گردید از این قرار است: بر کلیه اجسام مرتمسه در سیال (مایعات و گازها) فشاری از زیر به رو وارد می آید که مقدار آن مساوی است با وزن سیال تغییر مکان یافته. بطلمیوس نیز منجم و ریاضیدان یونانی قرن دوم میلادی تحقیقات عمیقی راجع به نور کرده است. پس از بطلمیوس تحقیقات فیزیکی تا قرن سیزدهم متوقف شد و فقط عده ای از قبیل جابر و محمد بن موسی در این رشته زحماتی کشیدند و اطلاعات قابل توجهی کسب کردند
1
تاریخچه فیزیک
ما قبل تاریخ: همانطور که پیشینیان از روی تجربه و آزمایش بهخواص باطنی تعدادی از اجسام پی برده و از ترکیب مواد به وسایل مختلف (تشویه، نکلیس، تقطیر و ...) مواد شیمیایی به دست آورده و برای علمای شیمی جدید مایه ای درست کرده اند، همینطور هم تحقیق در خواص فیزیکی اجسام از مسایل تازه نیست و از قدیم الایام انسان در صدد کشف آنها بوده و فیزیک جدید در حقیقت مولود توجهات و تحقیقات پیشینیان می باشد. مثلاً تالس که از قدیمی ترین حکمای سبعه است و در شش قرن قبل از میلاد می زیسته ثابت کرد که از مالش کهربا خاصیتی در آن ظاهر می شود که اجسام سبک را جذب می کند.
همچنین فیثاغورث ریاضیدان و حکیم معروف یونانی به همراه شاگردانش به پاره ای مسائل و قضایای صوت پی برده بودند. ارسطو نیز در چهار قرن قبل از میلاد تئوری های دقیقی در باب کائنات الجو (قوس و قزح، هاله های قمری و شمسی، شفق شمالی و شبنم) استخراج کرده است. ارشمیدس در سه قرن قبل از میلاد آتی از قبیل جرثقیل، منجنیق، میزان الغلظه و پیچ ارشمیدس را اختراع نمود. قانونی را که ارشمیدس موفق به کشف آن گردید از این قرار است: بر کلیه اجسام مرتمسه در سیال (مایعات و گازها) فشاری از زیر به رو وارد می آید که مقدار آن مساوی است با وزن سیال تغییر مکان یافته. بطلمیوس نیز منجم و ریاضیدان یونانی قرن دوم میلادی تحقیقات عمیقی راجع به نور کرده است. پس از بطلمیوس تحقیقات فیزیکی تا قرن سیزدهم متوقف شد و فقط عده ای از قبیل جابر و محمد بن موسی در این رشته زحماتی کشیدند و اطلاعات قابل توجهی کسب کردند
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 34 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
تاریخچه فوتسال
منشا شکل گیری فوتسال به شهر مونت ویدئوی اروگوئه باز میگردد. در سال 1930، ژوان کارلوس سریانی، فوتبال پنج نفره را برای مسابقات جوانان در YMCA پی ریزی کرد. این رقابتها در زمینی به ابعاد زمین بسکتبال، در محلهای سرپوشیده و یا در محل باز و بدون دیوار و حصار انجام می گرفت.
واژه FUTSAL، واژه بین المللی برای این رشته ورزشی است. این واژه برگرفته از لغات اسپانیایی FUTbol ( به معنای فوتبال )، و SALA ( به معنای داخلی یا داخل سالن ) می باشد. از زمانی که سریانی این حرکت را آغاز کرد، فوتسال به سرعت در آمریکای جنوبی (بخصوص برزیل) محبوبیت پیدا کرد. بسیاری از بازیکنان بزرگ و مشهور فوتبال برزیل، از طریق کسب مهارتهای رشته ورزشی فوتسال، سبک ها و متدهای خود را در رشته فوتبال گسترش داده و این موضوع زمینه مطرح شدن آنها را به عنوان بازیکنان بزرگ فوتبال فراهم نمود. بازیکنانی مانند پله، زیکو، به به تو و سایر ستاره های فوتبال برزیل مهارت های خود را از طریق بازی در زمین های فوتسال و شرکت در این رشته ورزشی ترقی دادند. ازآن هنگام، برزیل راه خود را به سوی مطرح شدن به عنوان قطب اصلی فوتسال جهان در پیش گرفت و اکنون مسابقات این رشته ورزشی تحت حمایت FIFA در سراسر جهان برگزار می گردد. اولین رقابت بین المللی فوتسال در سال 1965 برگزار شد، زمانی که پاراگوئه اولین جام آمریکای جنوبی را بدست آورد. شش جام دیگر آمریکای جنوبی تا سال 1979 برگزار شد که برزیل پیروز تمامی این میادین بود. برزیل جایگاه خود را به عنوان قدرت برتر در اولین جام آمریکایی تا سال 1980 حفظ کرد و این جام را بار دیگر در سال 1984 بدست آورد. اولین دوره قهرمانی فوتسال جهان با حمایت
3
FIFUSA ( قبل از ادغام اعضای آن با FIFA در سال 1989 )، در سائوپائولوی برزیل برگزار شد که با قهرمانی برزیل به اتمام رسید. موفقیت های برزیلی ها در دومین جام جهانی فوتسال در کشور اسپانیا و در سال 1985 تکرار شد اما در سومین جام جهانی در سال 1988 و در کشور استرالیا،برزیل مقابل پاراگوئه تن به شکست داد. FIFA مستقیماً حمایت مالی (sponsorship) مسابقات فوتسال را در سال 1989 بدست گرفت و اولین جام جهانی فوتسال با حمایت فیفا در هلند برگزار شد. پس از آن، جام های جهانی در سال های 1992 (در هنگ کنگ)، 1996(در اسپانیا) و 2000 (در گواتمالا) برگزار شد. فوتسال در اروپا به عنوان عضو جدیدی از UEFA مطرح می باشد که محبوبیت و عمومیت یافتن آن مقدمه ای برای برگزاری مسابقات قهرمانی فوتسال اروپا گردیده است. اولین مسابقات قهرمانی، در فوریه 1999 در شهر گراندای کشور اسپانیا برگزار گردید و فینال پرشور و هیجانی داشت. در این بازی روسیه بعد از یک بازی پرهیجان در حالی که نتیجه بازی 3 بر3 مساوی بود ، اسپانیا را با یک ضربه پنالتی شکست داد. دور بعدی فینال رقابت های قهرمانی فوتسال اروپا در سالن ورزشی لوژنیکی در فوریه 2001 و در شهر مسکو برگزار شد. در آغاز هشت تیم به دو گروه تقسیم شدند. گروه برنده ها و بازنده ها در دیدارهای نیمه نهایی به مصاف هم رفتند، جایی که اسپانیا و اکراین، روسیه و ایتالیا را شکست دادند.
اسپانیا گل سر سبد رقابتهای قهرمانی بود و اکراین را در فینال و پس از یک جنگ سخت با نتیجه 2-1 شکست داد. ایتالیا پیشتاز سومین رقابتهای جام اروپایی 2003 بود و موفقیتهای چشم گیری در این دوره بدست آورد. بیش از 6000 نفر از طرفداران و مشتاقان فوتسال در پالاماجیوی کاسرتا، گرد آمده بودند تا از نزدیک شاهد هنرنمایی اسپانیا در مقابل اوکراین باشند که نتیجه را 0-1 به اسپانیا واگذار کرد. ایتالیا بار دیگر به نیمه نهایی رقابتهای جام اروپا (
3
UEFA ) در سال 2005 راه یافت و در این مرحله به مصاف روسیه رفته و نتیجه را واگذار کرد. این در حالی اتفاق افتاد که در نیمه نهایی دیگر، اسپانیا نایب قهرمان سال 2003 را شکست داد. به این ترتیب اسپانیا بار دیگر به مرحله نهایی جام راه یافته و بعد از آنکه جمهوری چک را بانتیجه 2-1 در استراوا شکست داد عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. تورنمنت سال 2007 در شهر پورتوی پرتغال برگزار گردید و اسپانیا بار دیگر عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
تورنمنت اروپایی دیگری نیز با عنوان UEFA futsal cup وجود دارد. تا کنون پنج دوره از این مسابقات برگزار شده است و اسپانیا در این رقابتها نیز پیشتاز می باشد.
فوتسال به بازی فوتبال درون سالن، گفته میشود.
[ویرایش] خلاصه قوانین فوتسال
قانون یکم: زمین بازی؛ که خلاصه مشخصات و نکات قابل توجه با رسم شکل توضیح داده شد.
تذکر: ورود و خروج بازیکنان در موقع تعویض بایستی از محدوده مشخص شده انجام گیرد.
5
قانون دوم: توپ؛ محیط آن حداقل ۶۲ و حداکثر ۶۴ سانتیمتر وزن توپ ۳۹۰ الی ۴۳۰ گرم (توپ نمره ۴) شناسایی استاندارد هنگامی که توپ از ارتفاع ۲ متری به زمین رها میشود نباید بیشتر از ۶۵ و کمتر از ۵۵ سانتیمتر از زمین مسابقه جهش نماید.
قانون سوم: تعداد بازیکنان؛ یک مسابقه با شرکت دو تیم نباید بیش از ۵ بازیکن باشد که یکی از آنها دروازه بان با لباس مشخص است در شروع مسابقه حداقل بازیکن باید ۵ نفر باشد در صورت اخراج بازیکن هر تیم کمتر از دو نفر مسابقه باید تعطیل شود. ۱- حداکثر بازیکن ذخیره ۷ نفر میباشد. ۲- تعداد تعویض سیار نامحدود است حتی دروازه بان (رنگ لباس دروازه بان متمایز از بازیکنان) ۳- عمل تعویض زمانی خاتمه مییابد که بازیکن جانشین وارد زمین شود ۴- چنانچه در جریان بازی تعویض سیار بازیکن جانشین قبل از اینکه بازیکن تعویضی کامل زمین را ترک کند وارد زمین شود. داور بازی را قطع (با رعایت آوانتاژ به ت*یم حریف) بازیکن تعویضی را بیرون بفرستد به بازیکن جانشین اخطار و بازی با یک ضر*به آزاد غیر مستقیم به نفع تیم مقابل از محل توقف توپ زده میشود.
قانون چهارم: وسایل بازیکن؛ استفاده از کفش مخصوص برای بازیکن اجباری است - نقص این قانون بازیکن خاطی از زمین خارج فرستاده با تکمیل وسایل با اجازه داوران حتماً در هنگام توقف بازی وارد زمین شود.
قانون پنجم: برای اداره بازی یک داور اصلی یا سر داور؛ تعیین میگردد. قدرت او که قانون به او تفویض نموده است از هنگام شروع بازی تا هنگام اتمام بازی ، هر مورد مرتبط با بازی نتیجه نهایی تصمیم با اوست در صورت عدم حضور وقت نگهدار این مسؤولیت به عهده اوست.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
فهرست مطالب
مقدمه ......................................................................... 02
سَر دم ........................................................................ 03
افزارهای ورزش باستانی ................................................ 04
جامههای ورزش باستان .................................................. 06
گردانندگان زورخانه ...................................................... 07
مقام ورزشکاران در زورخانه ........................................... 08
شیوه ورزش باستانی ....................................................... 09
جای ایستادن ورزشکاران در گود ...................................... 12
شنا رفتن ..................................................................... 12
چرخ زدن ................................................................... 18
کبـّاده کشیدن ................................................................ 19
کُشتی ......................................................................... 19
دعا کردن .................................................................... 20
گل ریزان .................................................................... 21
منابع .......................................................................... 22
2
تاریخچه زورخانه در ایران
مقدمه
زورخانه جایی است که مردان در آن ورزش می کنند و بیشتر در کوچه پس کوچه های شهر ساخته شد است. بام آن به شکل گنبد و کف آن گودتر از کف کوچه است . در آن کوتاه و یک لختی است و هر که به خواهد از آن بگذرد و داخل زورخانه بشود باید خم شود . می گویند در زورخانه را از این رو کوتاه می گیرند که ورزشکاران و کسانی که برای تماشا به آنجا می روند به احترام ورزش و ورزشکاران و آن مکان خم شوند. این در به یک راهروی باریک با سقف کوتاه باز می شود و آن راهرو به «سردم زورخانه» می رود . درمیان زورخانه گودالی هشت پهلو و گاهی شش پهلو به درازی 5 یا 4 متر و پهنای 4 متر و ژرفای 3 چارک تا یک متر کنده شده که «گود» نامیده می شود. در کف گود چند لایه بوته و خاشاک گذاشته و روی آن بوته و خاشاک خاک رس ریخته و هموار کرده اند. بوته و خاشاک را برای نرمی کف گود می ریزند و هر روز روی این کف را پیش از آن که ورزش آغاز شود با آب «گل نم» می زنند تا از آن گرد برنخیزد.
سراسر دیواره گود ساروج اندود شده است و لبه آن به جای هزاره آجری با چوب پوشانده شده است تا اگر ورزشکاران هنگام ورزش به لب گود بخورند تنشان زخمی نشود. در بالا و دور گود غرفههایی ساخته شده که جای نشستن تماشاچیان و گذاشتن جامه ورزشکاران و لنگ بستن تنکه پوشیدن آنان است . یکی دو غرفه از این غرفهها نیز جایگاه افزارهای ورزشی است .
3
سَر دم
سر دم زورخانه در یکی از غرفه های چسبیده به راهروی زورخانه درست شده است و آن صفه ای است نیم گرد که کف اش از کف زورخانه یک متر تا یک و نیم متر بلندتر است. در جلوی «سر دم» چوب بستی است که به آن زنگ و پوست پلنگ و زره و سپر و پر قو آویخته است. بر روی سکو زیر چوب بست اجاقی کنده شده که در آن آتش میریزند و هرگاه اجاق نداشته باشند منقلی زیر چوب بست می گذارند و مرشد تنبک خود را با آتش اجاق یا منقل گرم می کند تا صدای آن رساتر درآید .
میگویند نخستین کسی که طرح ساختمان زورخانه را ریخت «پوریای ولی» بود. نام پوریای ولی (محمود قتالی خوارزمی) است و او در نیمه دوم سده هفتم و نیمه نخستین سده هشتم هجری می زیسته است . او پهلوان و شاعر و عارف بوده و دمی گرم و گیرا داشته است.
با لب زمزمه آرا چه خفی و چه جلی جرگه را گرم بکن از دم پوریای ولی
5
افزارهای ورزش باستانی
تخته شنا: چوبی است هموار به درازای 70 سانتی متر و پهنای 7 و ستبری 2 سانتیمتر و گاهی کوچکتر و بزرگتر از این اندازه هم ساخته می شود. به زیر تخته نزدیک دو سر آن دو پایه زنخی (ذوزنقه ای) به بلندی چهار سانتیمتر میخکوب شده است.
میل ورزش: افزاری است چوبی و کله قندی و توپر، ته آن گرد و هموار و سر آن تخت یا گرد است و در میان آن دستهای به درازای پانزده سانتیمتر فرو برده اند . وزن هر میل از پنج کیلو تا چهل کیلو گرم است .
میل بازی: مانند میل ورزش است ولی دسته آن بلندتر از میل ورزش و وزنش کمتر از آن است تا در هنگام بازی و پرتاب کردنش آسان باشد .وزن هر میل بازی از چهار تا شش کیلو گرم بیشتر نمی شود .
سنگ: دوپاره و راست گوشه است که از درازا با بست های فلزی به یکدیگر چسبانیده شده و یک بر آن هلالی است، درازای سنگ یک متر و پهنای آن هفتاد سانتیمتر است. در میان سنگ سوراخی است که در آن دستگیره ای گذاشته اند و روی آن را با نمد یا کهنه پوشانده اند تا دست ورزشکار را هنگام سنگ گرفتن زخم نکند. وزن هر دو سنگ از بیست کیلو تا صد و بیست کیلو است. سنگ را در قدیم (سنگ زور) و
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
1
تاریخچه شنا
ورزش شنا همیشه و همه وقت در زندگی روزمره انسان و تندرستی و صحت مزاج نقش مهمی را ایفا کرده است . در ارتباط با آب و شنا می توان مبادرت به ورزشهای دیگری کرد، این ورزشها عبارتند از : شیرجه ، شنای هنری ، نجات غریق و غواصی . بدون اینکه به ورزش شنا مسلط باشیم اقدام به فعالیتهای فوق الذکر غیر ممکن است.
در دوران گذشته اکثر مردم در کنار رودخانه ها ، دریاچه ها و دریاها زندگی می کردند. پس آموختن شنا برای آنان از ضروریات بوده ، زیرا تسلط بر شنا با محیط و وضع اقتصادی مردم ارتباط مستقیم داشته و به همین دلیل شنا به تدریج تکامل یافته است.
در گذشته های دور اکثر شناگران ساکنین سواحل دریاها و یا حوالی رودخانه بودند. قدیمترین و مشهورترین نمایش شنا در جهان تصاویر سنگی از سواحل لیبی است که در چهار هزار سال پیش بدست آمده است. از تصاویر سنگی می توان چنین نتیجه گرفت که حرکات پا در شنا شبیه حرکات پای کرال سینه امروزی بوده و قدیمی ترین و مشهورترین نوع شنا در تاریخ شنای کرال می باشد.
تمرینات شنا در جامعه برده داران و بردگانی که برای آماده شدن جهت جدال و جنگ استخدام می شدند توسعه داشت ، بر همین اساس ورزش شنا در یونان پیشرفت قابل ملاحضه ای پیدا کرده بود ، بطوریکه در تمام مجموعه های ورزشی استخر شنا وجود داشت ، از طرف دیگر ضرب المثل یونان باستان نشانه اهمیت شنا در آن جامعه بوده ست ، این ضرب المثل می گوید: (( او نه می تواند شنا کند و نه بخواند )) . یونانیان به پرورش جسم توجه خاصی داشتند و به همین دلیل بردگانی که برای خدمات جنگی اجیر می شدند برای دفاع از جان اربابان خود باید جسم خود را پرورش می دادند و یکی از روش هایی که در نزد رومیها یکی از قسمتهای اصلی پرورش بدنی و تعلیم و تربیت در ارتش بوده است . برای افراد طبقه اول و برای اربابان بردگان حمامهای گرم وجود داشت . شواهدی وجود دارد که نژاد ژرمن و قهرمانان آنها مهارت بسیاری در شنا و غواصی داشته اند ، بعضی از شناگران قادر بودند که در هنگام شنا اسلحه نیز با خود حمل کنند . آنها می توانستند از رودخانه های بزرگ و جریانهای سهمگین آب با اسب و تجهیزات جنگی عبور کنند.
در اواخر قرون وسطی بود که اولین کتاب راهنمایی شنا در جهان به چاپ رسید. مولفش فردی به نام (( وین من Wynmann )) بود. (( شناگر با هنر شنا)) عنوانی بود که (( وین من )) برای کتاب خود انتخاب کرده بود. این کتاب در حدود سال 1538 در اگزبورگ به چاپ رسید. کتاب شامل تمرینات با ارزش در ارتباط ورزش شنا بود.
1
3
(( وین من )) کتاب خود را با شنای کرال سینه شروع کرد و به عقیده او شنای کرال سینه تنها نوع صحیح شنا می باشد. او قواعد شنا و تکنیک های شنا ی کرال سینه را با تو.جه به پیشرفتهای آن زمان در کتاب خود بیان می کند. البته در قرون وسطی ورزش شنا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار نبود.
در قرن هیجدهم دوباره به مفهوم واقعی شنا پی برده شد و تعداد بیشماری از استادان و مربیان علوم تربیتی و پزشکان در آثارشان برای توسعه و تکامل این ورزش اقدام کردند.
(( هالورن Halloren )) کارگر معدن پدر هنر شنای امروزی شناخته شد. و در آن زمان ( قرن هجدهم ) اولین مکان شنا و استحمام در آلمان تاسیس گردید. شنا در برنامه مدارس گنجانده شد و اولین مدرسه در سال 1810 به نام مدرسه (( فورتا pforta ) چنین اقدامی کرد و به تدریج سایر مدارس نیز از این برنامه استقبال کردند. (( گوتس موتس Gotsmoths )) در مورد توسعه ورزش شنا در مدارس نقش اساسی داشت. بیش از پنجاه سال در اداره آموزش و پرورش (( اشنفنتال Schnephental ) ) فعالیت نمود. در آثار خود به نام (( آموزش هنر شنا )) در سال 1798 چنین آمده است :
(( ورزش شنا باید قسمت اصلی تعلیم و تربیت باشد. ))
او به کمک طناب ، کمربند ، قلاب ، مبتدیان را در آب تعلیم می داد .
(( گوتس موتس )) مبتدیان را به تدریج با آب آشنا کرده و شنا را به آنان می آموخت ، و همراه شنای کرال سینه . شنای کرال پشت را نیز تعلیم می داد . (( گوتی موتس )) اقدام به تهیه و تدوین قوانینی برای برگزاری مسابقه شنا نمود.یکی از سر لشگرهای ارتش آلمان به نام (( ارنست فون فول Ernest van pfuel از توسعه ورزش شنا در ارتش حمایت کرد. در سال 1810 اولین مدرسه شنا ی ارتش را در پراگ و 1817 در برلین تاسیس کرد. روش آموختن او تا قرن بیست باقی ماند. یک جهش تکاملی در حوزه روش آموزش شنا به وسیله (( کورت ویپنر Kurt Wiepner ) ) از لایپزیک که در وین به عنوان مربی شنا شاغل بود بوجود آمد. بدین ترتیب که او تمام وسایل کمکی مانند : طناب ، قلاب ، کیسه شنا، کمربند چوب پنبه ای را رد کرد و در مقابل والدین شناگران ( محصلین شنا ) عادت کردن ، و آشنا شدن مبتدیان را به آب از طریق بازی و تفریح گذاشت که بسیار موفقیت آمیز بود . به این جهت او راه بهتری برای آموزش شنا پیدا کرد.
تعلیمات باشگاهی و وجود فدراسیون
توسعه و تکامل شنا در بین مردم باعث شد که فدراسیون شنا در آلمان بوجود آید. در سال 1837 اولین باشگاه شنا به نام (( استادان آب )) در آلمان تاسیس شد. در سال 1840 (( تی خیشه فروشه
1
4
Tychychen Frosche )) اولین باشگاه را برای علاقه مندان شیرجه تاسیس کرد. آلمانها با تاسیس سالنهای سر پوشیده شنا در سال 1855 در برلین ، و 1860 در ماگدبورگ ، و 1867 در هانوور موجب شدند تا علاقه مندان بیشتر بتوانند به شنا بپردازند ). (( نپتون )) در سال 1878 در برلین در ارتباط با معرفی و توسعه شنا نقش عمده ای را ایفا کرد و هدف اصلی ورزش مورد توجه مردم قرار گرفت و باشگاهی به نام باشگاه ورزشی شنا در برلین تاسیس کرد و پس ار آن باشگاه ورزشی شنا در هامبورگ و همینطور باشگاه ماگدبورگ به دنبال آن بوجود آمد.
افزایش و تاسیس باشگاهها باعث توسعه و اشاعه ورزش شنا در کشور آلمان شد . در سال 1886 فدراسیون شنای آلمان (( DSV )) بوجود آمد. و فدراسیون از نظر تعداد و نفرات و تشکیلات بسرعت پیشرفت کرد و در شروع کار از پیشکسوتان باشگاهها بدون منظور سیاسی هدایت می شد. در حقیقت طبقه اعیان تمایل زیادی نسبت به تشکیلات نشان می دادند.
در سال 1886 (( اداره ورزشهای آبی )) به وسیله باشگاه کارگران بوجود آمد و هدف آن حمایت از منافع مستضعفان بود . در سال 1897 اتحادیه شنای کارگران تاسیس شد.
در سال 1946 (( اجتماع شناگران کارگر )) بوجود آمد که در سال 1948 مجدداً به فدراسیون شنای آلمان ملحق شد، و سازمان جدیدی را برقرار کرد و ظاهراً مبرا بودن از سیاست را اعلان کرد ولی در حقیقت هدف بورژوازی داشت.
تقسیمات و متعلقات فدراسیون : ورزش شنا شامل شنای واترپلو ، شیرجه ، شنای هنری ، شنای محلی و نجات غریق و ورزش غواصی است.
معنی و مفهوم شنا : مفهوم وسیع شنا متکی است به ارزشهای اصلی و معنوی و ارزشهای بهداشتی آن برای مردم.
ارزشهای اصلی و معنوی : سالیانه صدها انسان غرق می شوند، زیرا که با ورزش شنا نا آشنا هستند. به این جهت آموختن شنا امری حیاتی است. این آموزش اجتماعی به وسیله تدریس شنای اجباری باید صورت گیرد. هر کودک باید موقعی مدرسه را ترک کند که شناگر یا احتمالاً یک ناجی غریق باشد.
بنابراین او می تواند در آب با اطمینان شنا کند یا اینکه غریقی را نجات دهد. همچنین شنا کردن برای آمادگی دفاع از خویش هم بی تاثیر نیست .
ارزشهای بهداشتی : شامل تاثیر محرکه آب روی بدن انسان بخصوص اثر موثر حرکات شنا برای انسان می باشد. ورزش شنا علاوه بر تقویت عضلات در شکل و فرم بدن و اندام بسیار موثر است. آب سرد علاوه بر تاثیر روی سلسله اعصاب و ایجاد عکس العمل سریع به سف شدن پوست بدن هم کمک می کند . فعالیت بیشتر ماهیچه های بدن و تعادل در مقابل فشار آب ، و پس دادن گرمای گردش خون در تمام قسمتهای بدن بخصوص در پوست، خیلی سریع انجام می شود و سوخت و ساز هم به همیت ترتیب به طور کامل صورت می گیرد. کار دستگاه تنفس بعلت ازدیاد مصرف اکسیژن تشدید می شود. بطوریکه به ریه ها خیلی خوب هوا می رسد و قدرت آنها زیاد می گردد. در سطح آب مقدار زیادی هوای سالم و بدون گرد و خاک وجود دارد که به نوبه خود دلیل دیگری است که ورزش شنا برای انسان بسیار مفید است .
1
4
امروزه نقش و اهمیت شنا در سازندگی و پرورش انسانها امری است که تقریباً برای همه روشن می باشد. به همین دلیل در اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان مکانهایی برای این منظور ساخته شده است و در اکثر کشورها دولتها در ساختن مکانهای تابستانی و زمستانی جهت شرکت مردم در فعالیتها شنا نقش فعال دارند ، زیرا شنا ورزشی است که در هر سنی می توان مبادرت به انجام آن کرد ، بعلاوه از این ورزش برای درمان بسیاری از بیماریهای توان بخشی می توان استفاده کرد ، مضافاً اینکه ورزشکارانی که دارای توانایی ویژه این ورزش می باشند قادر خواهند بود تا در مسابقات ورزشی شرکت نمایند و به این ترتیب افتخاراتی را برای میهن خود کسب نمایند.
پروانه
اولین بخش آموزش ، حرکات پا
توصیف حرکت پا
در حالی که بدن کشیده در سطح آب قرار دارد، باسن قدری خارج از آب قرار می گیرد. در این حالت پاها بسته و در حدود 30 سانتی متر در زیر آب است .هنگام به حرکت در آوردن ساق پا ، باسن قدری به داخل آب کشیده می شود، در هنگام به حرکت در آوردن ساق پا ، باسن قدری به داخل آب کشیده می شود ، در همین هنگام حال به دلیل خم شدن مفصل لگن خاصره، ران نیز کمی به داخل آب کشیده می شود. در این موقعیت کف پا به طرف سطح آب به حرکت در می آید که نهایتاً در قسمت پشت زانو ، در مفصل زانو ، زاویه 90 درجه ایجاد می شود ، در چنین حالتی جلوی ساق پا و روی پا به طرف پایین و عقب ، فشار بر آب وارد می کنیم . که در نتیجه منجر به پیشروی و شناور شدن شناگر در سطح آب می شود. لازم به تذکر است که قبل از وارد شدن ضربه توسط روی پا و ساق پا بر آب و همچنین قبل از اینکه زانو ها راست و کشیده شوند، ران حرکت خود را به طرف بالا شروع مینماید، و در این حالت است که پاها با پنجه کاملاً کشیده به سطح آب نزدیک می شود، تا مجدداً برای شروع حرکت بعد آماده شوند.