حالت
تحت کنترل بودن فرایند، حالت طبیعی یک فرایند تولید نیست. بلکه یک دستاورد است که
باید با تلاش و کوشش مداوم، واز طریق از بین بردن تک تک علل متغیرهای فرایند به آن
دست یافت.
ادواردز
دمینگ
تعاریف:
مشتری
خارجی (خارج از دستگاه): مشتری یا کاربر اطلاعات که خارج از سازمان میباشد.
مشتری داخلی: شخص و یا بخش دیگر از
همان سازمان که اطلاعات را دریافت و استفاده می کند.
توانایی اندازهگیری:
میانگین توان دوم خطای فرآیند اندازهگیری نسبت به خطای کل مورد نظر
کوچک است.
پایداری فرآیند: وضعیتی که تغییرات
فرآیند به طور کل شامل مؤلفههای
تصادفی است.
توانایی فرآیند: تغییرات
تصادفی یک فرآیند پایدار که از مقتضیات و پارامتر های مورد نظر مشتری و از حدود ان تغییرات کوچکتر و
کمتر است.
شناسایی مشخصههای
مهم محصول
از طر یق نظر سنجی از کاربران
تهیه و گسترش روند نمای فرایند
سه ویژ گی مهم آن عبارتند از:
اول اینکه چرخه فرایندها ترسیم و نقاط
تصمیمگیری، گردش فرایندها و مشتریان
برای هر مرحله مشخص شود.
دوم، متولیان و مسئولان هر مرحله ازفرایند
مشخص شوند
سوم، متغیرهای اصلی فرایند (عواملی هستند
که در هر تکرار فرایند
متفاوت هستند و بر مشخصات اصلی محصول تاثیرگذار هستند) تصمیمات و اقداماتی
که توسط افراد دخیل در فرایند انجام میشود، به صورت مشخص معلوم شود.