لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 106 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
فلسفه آفرینش
روزها فکر من اینست و همه شب سخنم
که چرا غافل از احوال دل خویشم
مانده ام سخت عجب کزچه سبب ساخت مرا
یا چه بوده ست مراد وی از این ساختم
یکی از اساسی ترین پرسش هایی که گاه ذهن هر فرد را به خود مشغول می سازد، این است که چرا خداوند ما را آفریده است؟ شاید اگر راهمنایی های وی نبود، عقل انسان هیچ گاه به تنهایی از عهده پاسخگویی آن برنمی آمد. مهمترین دشواری چنین بررسی هایی این است که موضوع آن، فعل الهی است و درک افعال الهی نیز برای انسان که همه چیز را در قیاس با خود تجزینه و تحلیل می کند، بسیار دشوار است.
اهمیت این مسئله تا بدانجاست که برخی از متفکران و بسیاری از انسان ها را به ورطه بدبینی پوچ گرایی کشانده است. پاسخ به فلسفه آفرینش در واقع روشن می کند که چرا انسان به این دینا پا نهاده است؛ در زندگی باید به دنبال چه باشد؛ چرا باید سختی ها را تحمل کند و در پایان چرا باید بمیرد.
فلاسفه، عرفا، شعرا و اندیشمندان در طول تاریخ کوشیده اند تا به این پرسش اساسی بشر پاسخ گویند. در این میان، بدبینانی مانند بودا، مانی، ابوالعلا معری، خیام و شو پهناور و نیز پوچ گرایانی مانند کافکا، کامو، سارتر و صادق هدایت پاسخی شایسته برای این سوال نیافته اند. [1] اما بیشتر عرفا و فلاسفه مسلمان در پرتو وحی الهی، این مسئله را به نیکی بررسیده و نتایج معقولی نیز به دست آورده اند. در این بحث سعی می شود بحث های دقیق و پیچیده عقلی با زبانی ساده، و همراه با آیات و روایات مربوطه طرح شود.
در مورد هدف خداوند از آفرینش، پاره ای گفته اند خداوند در افعالش هدف ندارد؛ زیرا هدفمندی از او صاف فاعل نیازمند است. برخی نیز اهدافی چون سود رساندن به مخلوقات، عبادت، آژمایش و مانند اینها را برشمرده اند. برای روشن شدن این بحث باید ابتدا افعال انسانی بررسی شود و جایگاه هدفدر افعال ارادی آشکار گردد. سپس مسأله هدف در افعال الهی تبیین شود.
1- بنگرید به: عبدالله نصری، فلسفه آفرینش، ص 75-183
تحلیل افعال ارادی انسان
افعال انسان به دو دسته ارادی و غیرارادی تقسیم می شود. افعال ارادی مانند خوردن، آشامیدن، مطالعه کردن، نوشتن ومانند اینها همگی از روی اراده و تصمیم است. از آنجا که هرگونه تصمیم و اراده ای مبتنی بر در نظر گرفتن هدفی ویژه می باشد بنابراین همه افعال ارادی انسان هدفمند است.
اما گاه چنین می نماید که در پاره ای موارد، فعل ارادی انسان بدون هدف خاصی صورت می گیرد؛ مانند جابه جا شدن برروی صندلی به هنگام گوش دادن به درس که گاه بدون توجه صورت می گیرد، یا ترسیم خطوطی بر روی کاغذ به هنگام فکر کردن و مانند اینها. اگر نیک بیندیشیم، در این موارد نیز چون فعل انسان ارادی است، هدفمند می باشد، گر چه کشف قصد حقیقی انسان گاه دشوار می نماید.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 34 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
بنام دانای توانا
تأثیر رسانه های جهانی بر هویت فرهنگی جوانان
چکیده
در این مقاله در راستای تبیین تاثیر رسانه های جهانی بر هویت فرهنگی جوانان ، نخست مفهوم جهانی شدن و فرایند آن تشریح و سپس به مفهوم هویت اشاره نموده و دیدگاه جامعه شناسان معاصر را در این رابطه مطرح و در ادامه ضمن توصیف رسانه های جهانی و ترسیم وضعیت کنونی آن در ایران وجهان، به نقش رسانه های جهانی در هویت فرهنگی جوانان اشاره نموده ودر خاتمه با توجه به نظرسنجی به عمل آمده از دانشجویان رشته ی ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در خصوص موضوع نتایج حاصله از تحقیق ارائه شده است.
بررسی تاثیر رسانه های جهانی بر هویت فرهنگی جوانان
در این مقاله در راستای تبیین تاثیر رسانه های جهانی بر هویت فرهنگی جوانان ، نخست مفهوم جهانی شدن و فرایند آن تشریح و سپس به مفهوم هویت اشاره نموده و دیدگاه جامعه شناسان معاصر را در این رابطه مطرح و در ادامه ضمن توصیف رسانه های جهانی و ترسیم وضعیت کنونی آن در ایران وجهان، به نقش رسانه های جهانی در هویت فرهنگی جوانان اشاره نموده ودر خاتمه با توجه به نظرسنجی به عمل آمده از دانشجویان رشته ی ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در خصوص موضوع نتایج حاصله از تحقیق ارائه شده است.
مقدمه
امـروزه وسـایـل ارتـبـاط جمعى در تمامى کشورها نقش حساس و مهمّى را در زمـیـنه هاى مختلف از جمله سیاسى، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگى ایفا مى کنند. اهمیّت رسانه هاى گروهى تا حدى است که دانـشـمـنـدان در تقسیم بندى مراحل تاریخى تمدن بشر، آن را لحاظ کرده اند. آلوین تافلر تـمـدن بـشـرى را بـه سـه مـرحـله تـقـسـیـم مـى کـنـد کـه شامل مرحله کشاورزى ، مرحله صنعتى و مرحله فراصنعتى یا عصر ارتباطات و اطلاعات است . در عـصـر فراصنعتى ، قدرت در دست کسانى است که شبکه هاى ارتباطى و اطلاعاتى را در اختیار خود دارند (تافلر، 1377: 57).
از جمله عوامل موثری که بیشترین تاثیر را در بعد فرهنگی جوامع امروزی، به عنوان تکنولوژی نوین عهده دار است ، اینترنت می باشد.
نقش "اینترنت" در توسعه کشورها غیر قابل انکار است و در آیندهای نه چندان دور اینترنت به "هسته مرکزی ارتباطات" و روابط بین جوامع و انسانها تبدیل خواهد شد. درسال 1386 مرکز "آمار جهانی اینترنت" اعلام کرد، ایران رتبه نخست تعداد کاربران اینترنتی را در منطقه خاورمیانه کسب کرده است [1] .
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 74 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
بهداشت مواد غذایی
تعریف غذا : به کلیه مواد خوردنی ، آشامیدنی که بوسیله موجودات زنده مصرف و به عنوان منبعی از انرژی و مواد مغذی به مصرف سوخت و ساز بدن می رسد غذا گفته می شود .
مقدمه : - یکی از عوامل موثر درحیات هر موجود زنـــــده غذا می باشد و ادامه زندگی بدون دسترسی به غذای مناسب امکان پذیر نیست . - همین ماده غذایی در صورتی که ناسالم و غیر بهداشتی باشد نه تنها برای تامین نیازهای بدن مفید نیست بلکه می تواند عامل بـــروز بیماریهای گوناگونی از جمله مسمومیتها ، بیماریهای روده ای آلرژی ، سوء تغذیه و غیره شود .- طی تحقیقاتی که در کشور ما شده است حدود 25 % مواد غذایی تولید شده به دلیل فساد آنها تبدیل به زباله می شود . - رعایت بهداشت مواد غذایی در مراحل : تهیه و تولید ، توزیع و عرضه موجب میشود تا ماده غذایی سالم با کیفیت بالای بهداشتی به دست مصرف کننده برسد .- بیشتـرین آلودگی در مواد غذایی بر اثر بی احتیاطی در مراحل مختلف بوجود می آید داشتن اطلاع از اصول نگهداری صحیح مواد غذایی و استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده و توجه به مشخصات وبرچسب مواد غذایی به استفاده از مواد غذایی سالم کمک می کند
اصول و روش های نگهداری مواد غذایی : برای حفظ و نگهداری مواد غذایی از عوامل آلوده و فاسد کننده با در نظر گرفتن نوع آلودگی روشهای مختلفی استفاده می گردد . بر اساس نوع ماده غذایی ، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مواد غذایی و طول مدت زمان نگهداری و جنبه های اقتصادی و تکتولوژی برای هر نوع روش خاصی به کار می رود . برای نگهداری پاره ای از مواد غذایی فقط از یک روش استفاده می شود در حالیکه برای تعدادی از مواد غذایی دو یا چند روش نگهداری بکار می رود . اماباید دید هدفهای روشهای مختلف نگهداری مواد غذایی چه هستند . این اهداف بطور کلی عبارتند از : الف – از بین بردن میکروبهای موجوددر مواد غذایی بطور کامل و یا از بین بردن میکروبهای بیماریزا خطرناک ب – جلوگیری از رشد و تکثیر میکروبها در زمانی معین ، زیرا در بعضی از مواد غذایی میکروبها در حالت بود و به محض اینکه شرایط آماه شروع به رشد تکثیر می نمایند که بوسیله تعدادی از روشهای نگهداری می توان مانع این عمل شد .
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 24 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بهداشت حرفه ای وایمنی در مدارس
نکته
1- درب کلاس ها به طرف بیرون باز شود تا در صورت هجوم دانش آموزان هنگام حوادثی مانند آتش سوزی درب به راحتی باز شود .
2- درب کلاس ها داری دستگیره مناسب و سالم باشد .
3- کلاس فاقد ترک و درز سقف و دیواره ها باشد . زیرا ممکن است باعث ریزش ناهنگام تکه های بزرگ بر سر دانش آموزان گردد .
4- موزائیک های کف کلاس لیز نباشد که باعث سرخوردن و ایجاد حادثه شود .
5- تابلوی کلاس درس محکم به دیوار نصب شده باشد .
6- بخاری کلاس در گوشه ای خارج از مسیر تردد دانش آموزان و ترجیحاً در بالاتر از سطح زمین نصب شده باشد .
نکته
7- پنکه های سیار حتی الامکان در کلاس درس استفاده نشود .
8- درب های اضطراری ( درب دوم ) راهروهای عمومی مدرسه همیشه باز باشد تا در صورت بروز حوادثی مثل زلزله و آتش سوزی دانش آموزان از چند درب بتوانند خارج شوند .
9- وسایل سرما زا مثل کولر در سالن های مدرسه ، با ارتفاع و حفاظ مناسب نصب باشد کنجکاوی کودکانه دانش آموزان باعث می شود که نقص عضو و حوادث دیگری ایجاد شود .
10- کپسول اطفاء حریق در مکان مناسب در دسترس و در معرض دید نصب شده باشد .
11- وجود کپسول اطفاء حریق به ازای هر ساختمان در مدرسه .
12- سیم کشی برق مدرسه به روش تو کار باشد .
نکته
13- پریزهای برق دارای روکش ایمن باشد .
14- درسیستم برق کشی ، مواردی که منجر به بروز حادثه گردد فرسودگی ، اتصالات و لخت بودن سیم های برق و ... وجود نداشته باشد .
15- کنتور برق دارای جعبه محافظ باشد
16- عدم وجود گودال ها و چاله ها و ... در کف حیاط مدرسه .
17- وجود جعبه کمک های اولیه درمدارس .
18- مدیران مدرسه ، نحوه استفاده از جعبه کمک های اولیه را بدانند .
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 22 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
تجزیه و تحلیل بهای تمام شده ، حجم فعالیت و سود Cost-Volume-Profit Analysis
1- بر مبنی نمودار سازمانی ویا جداول
2- بر مبنی وظایف : مانند بخشهای تولیدی – اداری – فروش و ...
3- بر مبنی گرایشهای اقلام بهای تمام شده : مانند اقلام ثابت یا متغیرکه بسیاری از تصمیمات مدیران تحت تاثیر اقلام بهای تمام شده قرار میگیرد.
گزارشات تجزیه و تحلیل بهای تمام شده
برای تصمیم گیری مدیران
اقلام متغیر ( Variable cost )
اقلام نیمه ثابت( Semi – fixed cost )
اقلام ثابت ( Fixed cost )
اقلام نیمه متغیر ( Semi- variable cost )
اقلام مختلط ( Mixed cost )
گرایشهای اقلام بهای تمام شده
اقلام ثابت بهای تمام شده ( fixed cost )
اقلامی که بر اثر تغییر سطح فعالیت (تولید)تغییر نمیکنند و در تمام سطوح فعالیت ثابت میمانند.
اقلام ثابت تنها اقلامی که مربوط به امر تولید هستند (سربار ساخت) را شامل میشود واقلامی مانند هزینه های اداری و فروش که در کوتاه مدت ثابت هستند را در بر نمیگیرند و انها را بعنوان هزینه دوره محسوب و مستقیما در سود وزیان منعکس میشوند.
شامل کلیه مخارجی میشود که در یک دوره مالی ویا کوتاه مدت ثابت هستند
حسابداری بهای تمام شده (برای محاسبه بهای تمام شده محصولات) :
حسابداری مدیریت :
طبقه بندی اقلام ثابت بهای
تمام شده در مدلهای حسابداری
اقلام ثابت تعهد شده : اقلامی که قابل حذف نیستند و به کل تسهیلات تولیدی مربوط می شوند مانند استهلاک ساختمان وکارخانه – عوارض ومالیات و...
اقلام ثابت اختیاری: بنا به نظر مدیریت وبر حسب اقتضا قابل تغییر و حذف میباشد مانند : مخارج برنامه های بازاریابی – حقوق مدیران – مخارج تحقیق و...
انواع اقلام ثابت بهای تمام شده
سربار ساخت : استهلاک ساختمان وماشین الات وتجهیزات – قسمتی از بهای آب و برق وسوخت وتلفن – مالیات و عوارض بر دارایی – بیمه ساختمان وکارخانه – حقوق سرپرستان تولید و...
هزینه های اداری و تشکیلاتی: استهلاک تاسیسات اداری –اجاره تجهیزات اداری مانند کامپیوتروغیره – حقوق سرپرستان اداری - بیمه ساختمانهای اداری و ...
هزینه های توزیع وفروش: هزینه های بازاریابی – حقوق کارکنان فروش و...
O
X
Y
a
اقلام ثابت بهای تمام شده بر حسب ریال
نمودار اقلام ثابت بهای تمام شده
سطح فعالیت (میزان تولید)
اقلام ثابت به واحد های یک محصول تخصیص پیدا میکند وبین تعداد یا میزان تولید سرشکن میشوند یعنی مبلغ تخصییص یافته به هر واحدبا توجه به تغییر در سطوح تولیدتغییر میکند.
مثلا: اگر
اجاره سالانه کارخانه : 100000000
تولید سالانه : 20000واحد
سهم اقلام ثابتی که به هر محصول تخصیص داده میشود
هزینه های اقلام ثابت
تعداد واحد تولیدی
10000000
20000
ریال500
y = a