لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 64 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
XBRL
زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر
مقدمه
بر اساس یکی از تعاریف حسابداری، هدف حسابداری عبارت از تهیه و ارائه اطلاعات اساسأ مالی، درباره یک واحد اقتصادی و اجزای آن به استفاده کنندگان برون سازمانی و درون سازمانی برای تسهیل تصمیم گیری های اقتصادی و پاسخگویی است. تامین نیازهای اطلاعاتی خاص استفاده کنندگان بخصوص استفاده کنندگان برون سازمانی از طریق صورتهای مالی ناممکن بوده و بنابراین تاکید بر نیازهای مشترک است
مقدمه
زیرا هر گروه از استفاده کنندگان از جنبه های گوناگون به وضعیت مالی، عملکرد مالی، و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری علاقه مند هستند. از سوی دیگر، نحوه و ویژگیهای لازم برای انتقال کارآمد اطلاعات به استفاده کنندگان و میزان توانای و امکانات ایشان در دستیابی به اطلاعات و استفاده از آن همواره از جمله موارد بحث انگیز بوده است.
مقدمه
سرعت سرسام آور عرضه اطلاعات انبوه منتشره از طریق شبکه جهانی اینترنت، شکاف اطاعاتی بزرگی را برای شرکتها، مدیران و سایر استفاده کنندگان از اطلاعات مالی که از دانش کافی جهت بهره برداری از اطلاعات مذکور را ندارند، ایجاد کرده است.
مقدمه
برای حل این مشکل و پر کردن این شکاف، آشنایی با علم روز جهانی و همگام شدن با فناوری اطلاعات جهانی ضروری به نظر می رسد. یکی از فناوری های جدید در عرصه اطلاعات و گزارشات مالی شرکتها جهت ارائه به استفاده کنندگان در سرتا سر جهان، استفاده از زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر، مصطلح به XBRL می باشد.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 65 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
روششناسی آموزش زبان فارسی
مبانی زبان
واژگان دستور زبان
ارتباط
شنیدن
گفتن
خواندن
نوشتن
مبانی آموزش زبان
فارسی آموز
ابزار و برنامه آموزشی
فضای آموزشی
معلم
مبانی آموزش زبان
الف- معلم:
1-علم (روش شناسی) : معلم باید دارای یک رشته از آگاهی ها و دانش های مربوط به آموزش زبان و ادبیات و زبان شناسی کاربردی باشد و روش های آموزش زبان دوم را بداند.
2- هنر : معلم باید عشق و هنر و تدریس داشته باشد و با سنجش شرایط و روحیات مخاطبان روش های گوناگون را استفاده کند و کلاس را هدایت کند.
ب- زبان آموز:
1- پشت کار و انگیزه
2- نظم و انضباط
3- توانایی های شناختی
پ- ابزار:
1- کتاب
2- وسایل آموزشی و کمک آموزشی
3- برنامه آموزشی
ت- فضا
1- فضای طبیعی
2- فضای مجازی
عوامل یادگیری زبان
برون زبانی
انگیزه، فرصت کاربرد، استعداد، سن
درون زبانی
تناسب با زبان مادری، سادگی زبان خارجی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 23 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
رویکردهای کیفی و ترکیبی در پژوهشهای روان _ شناسی
بـه نـام خـداونـد جـان و خِــرد کـزیـن برتر انـدیشـه بر نگـذرد
فزون از خِـرد نیسـت اندر جَـهان فـروزنـدة کِــهـتـران و مِـهـان
خِرد چشـم جان است چون بنگرى تو بىچشم شـادان جهان نسپـَرى
خِـرد جـویـد آگـنده راز جـهـان کـه چشـم سـر مـا نـبـیند نه ـ ان
خِرد همچو آب است و دانش زمین بدان کاین جداوآن جدانیسـت زین
خِـرد بـاد جـان تـو را رهـنمـای بـه پـاکـی بـماناد مغـزت بج ـ ای
تـو دانـش پـژوهـی و داری خِـرد نگـه کـن بدین تا چـه اندر خورد
کسـی را کـه پیوسـته رای آی ـ دش بـه دانـش خِـرد ره ـ نمای آیـدش
فرضیة اساسی
فرض اساسی ما در روششناسی پژوهش در روانشناسی این است که
دانش عینی و پژوهشهای علمی جدید در روانشناسی را
باید با حکمت و خرد
در یک ترکیب پویا قرار دهیم
تا کیفیت شناخت ما از روانشناسی آدمی
با پیچیدگیهای دستگاه روانشناختی او هماهنگ گردد.
مفهوم دانش عینی، خِرد، و روش شناسی
دانش عینی: اطلاعات و یافته های نظامدار برگرفته از مشاهده و مطالعه و تجربه ای که به منظور تعیین وضعیت و ماهیت یا اصول موضوع مورد مطالعه صورت گرفته است.
خـِرد و خردمندی را به معنای دانش تعمقی و کیفیت استفاده از تجربه و احساس و دانش و اندیشه برای قضاوت دربارة درست و نادرست، نیک و بد، و تشخیص شایسته از ناشایست و حقیقت از ناحق می دانیم.
وقتی که خردمندی از کیفیتی متعالی برخوردار باشد و به بررسی عقلانی و انتقادی و شهودی باورهای اساسی و تحلیل مفاهیم بنیادی این باورها بپردازد آن را حکمت یا تفکر همراه با بصیرت قلبی یا خرد مینوی مینامیم. نظریة روش شناسی پژوهشی ما “خردگرایی مینوی علم” است.
روششناسی به معنای تدوین و تنظیم شیوهها و اقدامات نظامیافته و دارای انسجام منطقی در پژوهش علمی به منظور دستیابی به دانش است. اصطلاح روششناسی معادل با روش علمی در تحقیق و دربرگیرندة مبانی و اصول و چارچوبها و اقدامات معین در هر پژوهش است .
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 17 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
دی اکسید کربن
رشد سبزیها
تأثیر عوامل محیطی بر رشد و نمو سبزیها:
فتوسنتز و رشد و نمو گیاهان تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی است. هر گیاهی خصوصیات ژنتیکی خود را از والدین خود به ارث میبرد.
اما عوامل محیطی نیز با توجه به نوع آب و هوای منطقه، زمان کشت و نحوه انجام عملیات زراعی بر رشد و نمو سبزیها تأثیر میگذارند. این عوامل محیطی شامل: نور، دما، دیاکسیدکربن، خاک، تغذیه و کوددهی ، کنترل علفهای هرز، کنترل آفات و بیماریها، آبیاری، رطوبت نسبی است.
دی اکسید کربن
دیاکسیدکربن هوا طی عمل فتوسنتز با آب ترکیب و مواد لازم برای رشد گیاه را فراهم میسازد. کربن نقش مهمی در فتوسنتز و تولید ماده خشک در گیاهان دارد.
کربن به صورت دیاکسید کربن ( CO 2 ) از آتمسفر جذب شده و در فرآیند فتوسنتز به کار میرود. تنها قسمت ناچیزی از آن از طریق محلول خاک جذب میشود.
غلظت گازکربنیک با صنعتی شدن شهرها و سوخت فسیلی از میزان 285 قسمت در میلیون در قرن 19 به میزان 320 قسمت در میلیون در اواسط قرن 20 افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر این مقدار در بعضی از نقاط دنیا به طرز سرسام آوری از حد مجاز نیز بیشتر است.
6Co 2 +6H 2 O C 6 H 12 O 6 + 6O 2
نور
غلظت گازکربنیک در شرایط تابش نور شدید در مناطق سبزیکاری که دارای تراکم بوته متعادلی در واحد سطح هستند، پایین تر از 250 قسمت در میلیون است، در صورتی که این مقدار در مزارع سبزیکاری با تراکم زیاد در واحد سطح، حدود 150 قسمت در میلیون میباشد.
غلظت زیاد گازکربنیک در پرورش سبزیهای گلخانهای حائز اهمیت است. فتوسنتز در گیاهان در شرایط مناسب نور، دما و جریان آب و هوا به موازات افزایش غلظت گازکربنیک تا حدود 300 قسمت در میلیون افزایش مییابد.
غلظت کم آن در محیط گلخانه میتواند یکی از عوامل عمده محدودکننده فتوسنتز در گیاهان گلخانهای باشد؛ زیرا محیط گلخانه بسته است و Co 2 موجود در آن توسط گیاهان برای عمل فتوسنتز مصرف میشود و غلظت آن کاهش مییابد.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 43 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
روشهای سنجش نسبت درصد چربی شیر
روشهای سنجش نسبت درصد چربی شیر به سه دسته تقسیم می گردند:
دسته اول_ روشهای حجمی
در این دسته از روشها قسمت غیر چرب شیر در اسید سولفوریک حل شده و قسمت چرب پس از سانتریفوژ کردن در ستون مدرجی اندازه گیری می شود. روشهای حجمی بعلت سرعت در عمل در آزمایشهای روزانه بکار میروند. مهمترین و متداولترین روشهای حجمی عبارتند از: روشهای Gerber و Babcock
دسته دوم_ روشهای وزنی
در این روشها چربی شیر بوسیله انحلال در یک ماده حلاله چربی استخراج می گردد. روشهای وزنی از روشهای حجمی دقیق تر بوده و معمولاً بعنوان مقایسه و در کارهای تحقیقی مورد استفاده قرار میگیرند. مهمترین و متداولترین روشهای وزنی عبارتند از: روشهای Rose-Gottlieb و Adem-Meillere
دسته سوم_ روشهای طیفی
: در این روشها از اصول اسپکتروفوتومتری استفاده میشود. مهمترین و متداولترین این روشها در حال حاضر روش Milko-Tester Mk II میباشد که برای تعیین نسبت درصد چربی شیر کامل, شیر پس چرخ و خامه بکار میرود.